• Home Page
  • KAEÜ
  • E-Mail
  • TR
Birime özel logo
KIRŞEHİR AHİ EVRAN UNİVERSITY
Kaman Vocational School
  • ABOUT KAEU

    • About KAEU

      • Misyon
      • Vizyon
      • Our Quality Policy
      • Değerler
      • Meslek Yüksekokulu Müdürleri
    • Administration

      • Meslek Yüksekokulu Müdürü
      • Müdür Yardımcıları
      • Meslek Yüksekokul Sekreteri
      • Örgüt Şeması
      • Kurullarımız
      • Bölüm Başkanları
    • Tanıtım

      • History
      • Akademik Personel
      • İdari Personel
  • STUDENTS

    • General

      • Academic Calendar
      • Student Information System
      • AYDEP
      • Course Information Package (Bologna)
      • Exam/Course Schedules
      • Disabled Students Unit
      • Graduate Information System
      • Registrar's Office
      • Directorate of Health, Culture and Sports
      • Phonebook
      • Student Clubs
    • Legislation

      • Associate's and Bachelor Degree Regulations
      • Graduate School Regulations
      • Student Discipline Regulations
      • Vertical Transfer Regulations
      • Undergraduate Transfer Regulations
      • All Legislations
    • Services

      • Dormitory and Accommodation
      • Cafeteria
      • Library
      • Ahi Card
      • Family Health Center
      • Psikolojik Destek Birimi
      • Student Boutique
      • E-Mail
      • Wi-Fi User Guide
      • MS Office 365
      • Kampüs Dışı Erişim
      • Autodesk Yazılımları
    • Transportation

      • Urban Transportation
      • Intercity Transportation
    • Foreign Affairs

      • Foreign Affairs Office
      • Erasmus
    • Education Centers

      • AECEC
      • TOMER
    • Facilities

      • Davulağıl Sosyal Tesisi
      • Astroturf
      • Cacabey Kampüsü Spor Salonu
      • Bâb-ı Ahi Kafeterya
    • Candidate Students

      • Introduction
      • About Kırşehir
      • Virtual Tour
      • Preference (YOKATLAS)
    • Staj

      • Staj Duyurusu
    • Staj Dosyası
    • Örnek Staj Formu
    • Staj Başvuru Formu
    • Yaz Okulu

      • Yaz Okulu İşlemleri
  • ACADEMIC

    • Bilgisayar Teknolojileri Bölümü

      • Bilgisayar Teknolojileri Programı
    • Büro Hizmetleri ve Sekreterlik Bölümü

      • Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı
    • Mimarlık ve Şehir Planlama Bölümü

      • Harita ve Kadastro Programı
    • Elektrik ve Enerji Bölümü

      • Elektrik ve Enerji Bölümü
    • İnşaat Bölümü

      • İnşaat Teknolojisi Programı
      • Yapı Denetimi Programı
    • Elektronik ve Otomasyon Bölümü

      • Elektronik Haberleşme Teknolojisi Programı
    • Makine ve Metal Teknolojileri Bölümü

      • Makine Programı
    • Gıda İşleme Bölümü

      • Gıda Teknolojisi Programı
    • Madencilik ve Maden Çıkarma Bölümü

      • Sondaj Teknolojisi Programı
  • RESEARCH

    • Kurumsal

      • Misyon
      • Vizyon
      • Politikalar
      • Organizasyon Şeması
      • Görev Tanımları
      • Temel Değerler
      • Etik Davranış İlkeleri
    • Koordinatörlükler ve Komisyonlar

      • Kalite Komisyonu
      • Birim EKGS Koordinatörlüğü
      • İSG Komisyonu
      • Kalite Yönetim Koordinatörlüğü
      • EKGS Koordinatörlüğü
      • Politika, Prosedür ve Formlar
      • Birim Kalite Koordinatörlüğü
      • Sıfır Atık Komisyonu
      • İSG Birim Sorumlusu
      • Birim AR-Ge Komisyonu
    • Planlar

      • Stratejik Plan
      • Faaliyet Planı
      • İç Kontrol Standartları Uyum Eylem Planı
      • Acil Durum Eylem Planı
      • Acil Durum Sivil Savunma Planı
    • Raporlar

      • Birim İç Değerlendirme Raporu (KİDR)
      • Birim İç Tetkik Raporu
      • İç Kontrol Standartları Gerçekleşme Raporu
      • Memnuniyet Raporları
      • Risk Değerlendirme Raporu
    • Süreç Yönetimi

      • Birim Süreçleri
      • Süreç Performans İzleme
      • İş Akış Şemaları
      • Belge Yönetim Sİstemi
    • EFQM Modeli

      • Birim EFQM Modeli Temsilcisi
      • Birim EFQM Modeli Komisyonu
      • Birim EFQM Modeli Çalışmaları
    • Yönergeler

      • Kalite Yönetim Koordinatörlüğü Yönergesi
  • Home >
  • ACADEMIC >
  • Büro Hizmetleri ve Sekreterlik Bölümü

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı

  • Hakkında
  • Akademik Personel

Hakkında


Profesyonel iş yaşamında ofisin düzeni, telefon trafiği ve insanların nasıl karşılandıkları çok önemlidir. Çoğu zaman telefonda “Alo” diyen ses, işyeri hakkında ilk izlenimleri etkiler. Ses tonu, diksiyonu, dinleme ve konuşma tarzı, hitap şekli gibi unsurların tümü bir araya gelerek, insanlar üzerinde işletmeye ilişkin bir etki bırakır. Çünkü insanların karşılarında gördükleri tek bir kişi değil, işletmenin bütünüdür. Hemen hemen her işletme için öncelikli ilke yönetim ve yönetimde verimliliktir. Verimliliğin sağlanması içinde faaliyet alanı ne olursa olsun, işletmelerin kurum kimliğine uygun bir sisteme sahip olması gerekir. Bu sistemde ancak profesyonel çalışma mantığı ile yürütülen işletmelerde kurulabilir.

“Büro Hizmetleri ve Yönetici Asistanlığı” hızla büyüyen, gelişen ve değişen iş dünyasının ihtiyaç duymuş olduğu nitelikli işgücü gereksinimlerini karşılamak için ortaya çıkmış bir alandır. Tüm dünyada geçerliliği ve önemi giderek artan bu alan, iş dünyasının vazgeçilmez bir parçası haline gelmiştir. İşletme yönetimi idari anlayışı değiştikçe profesyonel sekreterlik ve yönetici asistanlığı meslekleri daha da ön plana çıkmıştır. Klasik sekreterlik kavramının dışında çağdaş meslekler haline gelen bu işler, günümüz işletmelerinde kilit role sahiptir. Yöneticinin bürosu işletme yönetim piramidinin en üst noktası ve iletişimin merkezidir. Bu önemli merkezde yönetici asistanlar önemli bir konumdadırlar. Büro yöneticileri, sekreterler ve yönetici asistanlar büroların düzenli işlemelerini sağlayan, iletişimi düzenleyen, yöneticinin zamanını organize eden vazgeçilmez personellerdir. Ofis ortamının sistemli olması sadece yöneticiler için değil, işletmede çalışan kişiler açısından da önemlidir. Diğer taraftan modern iş hayatında firmaların üst düzey yöneticileri, firma içi ve firma dışı iletişimi düzenleyen, evrak akışını kontrol eden, toplantı ve seyahat organizasyonları yapabilen kısacası kendilerine birçok işin yürütülmesinde yardımcı olabilecek asistanlara ihtiyaç duyarlar. İşte bu yardımcılarda “Yönetici Asistanlar” dır. Yönetici asistanlar, artık yöneticin sağ kolu olmaktan çıkmış neredeyse iş ortağı durumuna gelmiştir.

Günümüzde bilgisayar ve bilgisayar teknolojilerinin gelişmesi, büro otomasyonunu da beraberinde getirmiştir. Büro otomasyonu, büro hizmetlerinde elektronik aletler ve bilgisayarlar ile iş yapılmasına olanak sağlar. Büro otomasyonunda başta bilgisayar olmak üzere, telefon, fax gibi iletişim araçları ile birlikte daktilo, fotokopi cihazı gibi mekanik araçlarda kullanılır. Bürolarda çalışanların özellikle evrak ve bilgi akışını sağlarken en büyük yardımcıları büro makineleridir. Büro otomasyon sisteminin kullanılması işlerin düzenli ve zamanında yapılmasını kolaylaştırır..

Ancak bu teknolojiyi kullanmak ve verim alabilmek için mutlaka mesleki eğitim almak gerekmektedir. Bugün üretim ve hizmet alanlarının tamamında eğitimli, kendini geliştirmiş meslek elemanlarında ihtiyaç vardır. Bu bakımdan ‘Büro Hizmetleri ve Yönetici Asistanlığı’ meslek olma kriterlerinin tamamını taşımaktadır. Hatta bu alan alt dalları barındıracak düzeyde gelişmiştir. Büro yöneticileri ve yönetici asistanları görev yaptıkları işletmelerin faaliyet alanına ilişkin temel bilgilere ve işleyişe hakim olabilir.

Bütün bu gelişmeler ve değişimlerin neticesinde Ahi Evran Üniversitesi Kaman Meslek Yüksekokulu bünyesinde 2009 – 2010 eğitim öğretim yılında faaliyete geçen programımız, modern iş dünyasının ihtiyacı olan nitelikli büro yöneticileri ve yönetici asistanlarını en iyi şekilde yetiştirip, iş dünyasına kazandırma çabası içerisindedir.

Dört ( 4 ) yarıyıldan oluşan program çerçevesinde öğrencilerimize mesleki becerileri kazandırabilecek ve onların iş dünyasına hazırlanabilmesini kolaylaştırabilecek şekilde ders içerikleri hazırlanmıştır.

Programdan başarı ile mezun olan öğrencilerimiz dikey geçiş sınavlarına katılarak aşağıdaki bölümlere geçiş yapabilmektedirler.

  1. Büro Yönetimi Öğretmenliği
  2. Halkla İlişkiler
  3. Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
  4. İşletme Bilgi Yönetimi
  5. Sağlık Kurumları İşletmeciliği
  6. Yönetim Bilişim Sistemleri
  7. Reklamcılık ve Halkla İlişkiler

Bunun yanı sıra önlisans mezunlarının herhangi bir sınava tâbi tutulmaksızın, Açıköğretim İktisat-İşletme fakültelerinin 3. sınıfına doğrudan kayıt veya lisans öğrenimi hazırlık programına dikey geçiş yapabilirler.



Akademik Personel


Bölüm Başkan V.
Dr. Öğr. Üyesi Öznur ERDEM

Adi Soyadi Ana Bilim Dali E-posta
Dr. Öğr. Üyesi Öznur ERDEM Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Pr.
Öğr. Gör. Dr. Ebru ALAGÖZ BOYRAZ Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Pr.
Öğr. Gör. Mahmut Sami DOĞANCI Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Pr.
   


Published: 04 May 2021
FaLang translation system by Faboba
  • Journals

    • Ahi Evran Medical Journal
    • Journal of the Faculty of Education
    • Journal of the Institute of Natural and Applied Sciences
    • Journal of the FEAS
    • Journal of Medical Sciences
    • Journal of the Institute of Social Sciences
    • Journal of the Faculty of Agriculture
    • Journal of AHIF
    • Ahi Evran Journal of Engineering Science (AHIJES)
  • Information Systems

    • Student Information System
    • Academic Web Pages
    • E-Document Management System
    • Integrated Management Information System
    • Additional Course Automation
    • Bologna Process
  • Units

    • Academic Incentive
    • Coordinatorship of SRP
    • Unit of Enquiry
    • Education Quality Assurance System Coordinatorsip
    • Disabled Students Unit
    • Erasmus - Foreign Affairs Office
    • Quality Coordinatorship
    • Congress and Culture Center
    • Common Elective Course Coordinatorship
    • Pilot University Coordinatorship of Agriculture and Geothermal Energy
    • Pilot University Coordinatorship
    • Pedagogical Formation Unit
    • Continuing Education Center (AHİSEM)
    • YLSY Scholarship Program Coordinator
  • Communication Forms

    • Satisfaction Notification Form
    • IT Technical Support Form
    • Construction Maintenance Request Form
    • Davulağıl Ziyaretçi Formu
  • Others

    • UNIKOP
    • Study In Turkey
    • Wi-Fi User Guides
    • Guide to Proxy Servers
    • Privacy Policy
    • Dokümantasyon
    • PDPA Documents
    • Food Menu
    • Food Sale
CONTACT
Phone : +90 850 441 02 44
Fax : +90 386 280 46 77
E-Mail :
Address : Bağbaşı Mah. Sahir Kurutluoğlu Cad. No: 100 Merkez / KIRŞEHİR
Social Media
© 2025, Kırşehir Ahi Evran University
Old Website
Development Team