• Anasayfa
  • KAEÜ
  • E-Posta
  • EN
Birime özel logo
KIRŞEHİR AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ
Kaman Meslek Yüksekokulu
  • HAKKIMIZDA

    • Genel

      • Misyon
      • Vizyon
      • Kalite Politikası
      • Değerler
      • Meslek Yüksekokulu Müdürleri
    • Meslek Yüksekokul Yönetimi

      • Meslek Yüksekokulu Müdürü
      • Müdür Yardımcıları
      • Meslek Yüksekokul Sekreteri
      • Örgüt Şeması
      • Kurullarımız
      • Bölüm Başkanları
    • Tanıtım

      • MeslekYüksekokulumuz Tarihçesi
      • Akademik Personel
      • İdari Personel
  • ÖĞRENCİ

    • Genel

      • Akademik Takvim
      • Öğrenci Bilgi Sistemi
      • AYDEP
      • Ders Bilgi Paketi (Bologna)
      • Sınav/Ders Programları
      • Engelli Öğrenci Birimi
      • Mezun Bilgi Sistemi
      • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
      • Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı
      • Rehber
      • Öğrenci Toplulukları
    • Mevzuat

      • Ön Lisans ve Lisans Yönetmeliği
      • Lisansüstü Yönetmeliği
      • Öğrenci Disiplin Yönetmeliği
      • Dikey Geçiş Yönetmeliği
      • Yatay Geçiş Yönetmeliği
      • Tüm Mevzuat
    • Hizmetler

      • Yurt ve Barınma
      • Yemekhane
      • Kütüphane
      • Ahi Kart
      • Aile Sağlığı Merkezi
      • Psikolojik Destek Birimi
      • Öğrenci Butiği
      • E-Posta
      • Wi-Fi Erişimi
      • MS Office 365
      • Kampüs Dışı Erişim
      • Autodesk Yazılımları
    • Ulaşım

      • Şehir İçi Ulaşım
      • Şehir Dışı Ulaşım
    • Dış İlişkiler

      • Dış İlişkiler Ofisi
      • Erasmus
    • Eğitim Merkezleri

      • Sürekli Eğitim Merkezi
      • TÖMER
    • Sosyal Tesisler

      • Havuz
      • Davulağıl Sosyal Tesisi
      • Halı Saha
      • Cacabey Kampüsü Spor Salonu
      • Bâb-ı Ahi Kafeterya
    • Aday Öğrenci

      • Tanıtım
      • Kırşehir Hakkında
      • Sanal Tur
      • Tercih (YÖKATLAS)
    • Staj

      • Staj Duyurusu
    • Staj Dosyası
    • Örnek Staj Formu
    • Staj Başvuru Formu
    • Yaz Okulu

      • Yaz Okulu İşlemleri
  • AKADEMİK

    • Bilgisayar Teknolojileri Bölümü

      • Bilgisayar Teknolojileri Programı
    • Yönetim ve Organizasyon Bölümü

      • Sağlık Kurumları İşletmeciliği Programı
    • Büro Hizmetleri ve Sekreterlik Bölümü

      • Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı
    • Mimarlık ve Şehir Planlama Bölümü

      • Harita ve Kadastro Programı
    • Elektrik ve Enerji Bölümü

      • Elektrik ve Enerji Bölümü
    • İnşaat Bölümü

      • İnşaat Teknolojisi Programı
    • Elektronik ve Otomasyon Bölümü

      • Elektronik Haberleşme Teknolojisi Programı
    • Makine ve Metal Teknolojileri Bölümü

      • Makine Programı
    • Gıda İşleme Bölümü

      • Gıda Teknolojisi Programı
    • Madencilik ve Maden Çıkarma Bölümü

      • Sondaj Teknolojisi Programı
  • KALİTE

    • Kurumsal

      • Misyon
      • Vizyon
      • Politikalar
      • Organizasyon Şeması
      • Görev Tanımları
    • Koordinatörlükler ve Komisyonlar

      • Kalite Komisyonu
      • Birim EKGS Koordinatörlüğü
      • İSG Komisyonu
      • Kalite Yönetim Koordinatörlüğü
      • EKGS Koordinatörlüğü
    • Planlar

      • Stratejik Plan
      • Faaliyet Planı
      • İç Kontrol Standartları Uyum Eylem Planı
    • Raporlar

      • Birim İç Değerlendirme Raporu (KİDR)
      • Birim İç Tetkik Raporu
      • İç Kontrol Standartları Gerçekleşme Raporu
      • Memnuniyet Raporları
    • Süreç Yönetimi

      • Birim Süreçleri
      • Süreç Performans İzleme
      • İş Akış Şemaları
      • Belge Yönetim Sİstemi
    • KAP Hazırlık Süreci

      • KAP Komisyonu
      • KAP Çalışmaları
    • Yönergeler

      • Kalite Yönetim Koordinatörlüğü Yönergesi
  • Anasayfa >
  • AKADEMİK >
  • Büro Hizmetleri ve Sekreterlik Bölümü

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı

  • Hakkında
  • Akademik Personel

Hakkında


Profesyonel iş yaşamında ofisin düzeni, telefon trafiği ve insanların nasıl karşılandıkları çok önemlidir. Çoğu zaman telefonda “Alo” diyen ses, işyeri hakkında ilk izlenimleri etkiler. Ses tonu, diksiyonu, dinleme ve konuşma tarzı, hitap şekli gibi unsurların tümü bir araya gelerek, insanlar üzerinde işletmeye ilişkin bir etki bırakır. Çünkü insanların karşılarında gördükleri tek bir kişi değil, işletmenin bütünüdür. Hemen hemen her işletme için öncelikli ilke yönetim ve yönetimde verimliliktir. Verimliliğin sağlanması içinde faaliyet alanı ne olursa olsun, işletmelerin kurum kimliğine uygun bir sisteme sahip olması gerekir. Bu sistemde ancak profesyonel çalışma mantığı ile yürütülen işletmelerde kurulabilir.

“Büro Hizmetleri ve Yönetici Asistanlığı” hızla büyüyen, gelişen ve değişen iş dünyasının ihtiyaç duymuş olduğu nitelikli işgücü gereksinimlerini karşılamak için ortaya çıkmış bir alandır. Tüm dünyada geçerliliği ve önemi giderek artan bu alan, iş dünyasının vazgeçilmez bir parçası haline gelmiştir. İşletme yönetimi idari anlayışı değiştikçe profesyonel sekreterlik ve yönetici asistanlığı meslekleri daha da ön plana çıkmıştır. Klasik sekreterlik kavramının dışında çağdaş meslekler haline gelen bu işler, günümüz işletmelerinde kilit role sahiptir. Yöneticinin bürosu işletme yönetim piramidinin en üst noktası ve iletişimin merkezidir. Bu önemli merkezde yönetici asistanlar önemli bir konumdadırlar. Büro yöneticileri, sekreterler ve yönetici asistanlar büroların düzenli işlemelerini sağlayan, iletişimi düzenleyen, yöneticinin zamanını organize eden vazgeçilmez personellerdir. Ofis ortamının sistemli olması sadece yöneticiler için değil, işletmede çalışan kişiler açısından da önemlidir. Diğer taraftan modern iş hayatında firmaların üst düzey yöneticileri, firma içi ve firma dışı iletişimi düzenleyen, evrak akışını kontrol eden, toplantı ve seyahat organizasyonları yapabilen kısacası kendilerine birçok işin yürütülmesinde yardımcı olabilecek asistanlara ihtiyaç duyarlar. İşte bu yardımcılarda “Yönetici Asistanlar” dır. Yönetici asistanlar, artık yöneticin sağ kolu olmaktan çıkmış neredeyse iş ortağı durumuna gelmiştir.

Günümüzde bilgisayar ve bilgisayar teknolojilerinin gelişmesi, büro otomasyonunu da beraberinde getirmiştir. Büro otomasyonu, büro hizmetlerinde elektronik aletler ve bilgisayarlar ile iş yapılmasına olanak sağlar. Büro otomasyonunda başta bilgisayar olmak üzere, telefon, fax gibi iletişim araçları ile birlikte daktilo, fotokopi cihazı gibi mekanik araçlarda kullanılır. Bürolarda çalışanların özellikle evrak ve bilgi akışını sağlarken en büyük yardımcıları büro makineleridir. Büro otomasyon sisteminin kullanılması işlerin düzenli ve zamanında yapılmasını kolaylaştırır..

Ancak bu teknolojiyi kullanmak ve verim alabilmek için mutlaka mesleki eğitim almak gerekmektedir. Bugün üretim ve hizmet alanlarının tamamında eğitimli, kendini geliştirmiş meslek elemanlarında ihtiyaç vardır. Bu bakımdan ‘Büro Hizmetleri ve Yönetici Asistanlığı’ meslek olma kriterlerinin tamamını taşımaktadır. Hatta bu alan alt dalları barındıracak düzeyde gelişmiştir. Büro yöneticileri ve yönetici asistanları görev yaptıkları işletmelerin faaliyet alanına ilişkin temel bilgilere ve işleyişe hakim olabilir.

Bütün bu gelişmeler ve değişimlerin neticesinde Ahi Evran Üniversitesi Kaman Meslek Yüksekokulu bünyesinde 2009 – 2010 eğitim öğretim yılında faaliyete geçen programımız, modern iş dünyasının ihtiyacı olan nitelikli büro yöneticileri ve yönetici asistanlarını en iyi şekilde yetiştirip, iş dünyasına kazandırma çabası içerisindedir.

Dört ( 4 ) yarıyıldan oluşan program çerçevesinde öğrencilerimize mesleki becerileri kazandırabilecek ve onların iş dünyasına hazırlanabilmesini kolaylaştırabilecek şekilde ders içerikleri hazırlanmıştır.

Programdan başarı ile mezun olan öğrencilerimiz dikey geçiş sınavlarına katılarak aşağıdaki bölümlere geçiş yapabilmektedirler.

  1. Büro Yönetimi Öğretmenliği
  2. Halkla İlişkiler
  3. Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
  4. İşletme Bilgi Yönetimi
  5. Sağlık Kurumları İşletmeciliği
  6. Yönetim Bilişim Sistemleri
  7. Reklamcılık ve Halkla İlişkiler

Bunun yanı sıra önlisans mezunlarının herhangi bir sınava tâbi tutulmaksızın, Açıköğretim İktisat-İşletme fakültelerinin 3. sınıfına doğrudan kayıt veya lisans öğrenimi hazırlık programına dikey geçiş yapabilirler.



Akademik Personel


Bölüm Başkan V.
Öğr.Gör.Gazi POLAT

Adı SoyadıAna Bilim DalıE - Posta Adresi
Dr. Öğr. Üyesi Öznur ERDEM Büro Yönetimi Ve Yönetici Asistanlığı Pr
Öğr. Gör. Ebru ALAGÖZ BOYRAZ Büro Yönetimi Ve Yönetici Asistanlığı Pr
Öğr. Gör. Gazi POLAT Büro Yönetimi Ve Yönetici Asistanlığı Pr
Öğr. Gör. Mahmut Sami DOĞANCI Büro Yönetimi Ve Yönetici Asistanlığı Pr


04 Mayıs 2021 tarihinde yayınlandı.
FaLang translation system by Faboba
  • Dergiler

    • Ahi Evran Tıp Dergisi
    • Eğitim Fakültesi Dergisi
    • İİBF Dergisi
    • Sağlık Bilimleri Dergisi
    • Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
    • Ziraat Fakültesi Dergisi
    • Gazete Dergi Arşivi
  • Bilgi Sistemleri

    • Öğrenci Bilgi Sistemi
    • Akademik Web Sayfaları
    • Etkinlik Bilgi Sistemi
    • Elektronik Belge Yönetim Sistemi
    • Bütünleşik Yönetim Bilgi Sistemi
    • Ek Ders Otomasyonu
    • İhale Bilgi Sistemi
    • Bologna Bilgi Paketi
  • Birimler

    • BAP Koordinatörlüğü
    • Bilgi Edinme Birimi
    • Engelsiz Öğrenci Birimi
    • Erasmus - Dış İlişkiler Ofisi
    • Kalite Koordinatörlüğü
    • Pilot Üniversite Tarım ve Jeotermal Koordinatörlüğü
    • Pilot Üniversite Sağlık Koordinatörlüğü
    • Kongre ve Kültür Merkezi
    • Pedagojik Formasyon Birimi
    • Eğitimde Kalite Güvence Sistemi Koordinatörlüğü
    • YLSY Burs Programı Koordinatörlüğü
    • Ortak Seçmeli Dersler Koordinatörlüğü
  • İletişim Formları

    • Memnuniyet Bildirim Formu
    • Bilgi İşlem Teknik Destek Formu
    • Yapı İşleri Bakım Onarım Talep Formu
  • Diğer

    • UNİKOP
    • Study In Turkey
    • Wi-Fi Kullanım Kılavuzları
    • Proxy Kullanım Kılavuzu
    • Gizlilik Politikası
    • KVKK Dokümanları
    • Yemek Listesi
    • Yemek Satış
İLETİŞİM
Telefon : +90 386 280 54 00
Fax :  
E-Posta :
Adres : Hacıpınar Mahallesi 962. Sokak No:1 Kaman/KIRŞEHİR                       
Sosyal Medya
© 2022, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
Eski Web Sitemiz
Geliştirme Ekibi